FANDOM

Bot

Przykładowy poziom z buźką, która określa jego stopień trudności (w tym przypadku Easy, a poziom Back On Track)

Poziomy Trudności to niejakie buźki, które możemy spotkać po lewej stronie obok nazwy poziomu. Zasada jest prosta: im bardziej zdenerwowana buźka, tym poziom jest trudniejszy do przejścia.

Każdy etap oferuje również daną liczbę gwiazdek. Większa ich ilość zazwyczaj świadczy o wyższym stopniu trudności.

Buźki poziomów trudności Edytuj

  1. Łatwy (ang. Easy): niebieska, śmiejąca się buźka. Określa najłatwiejsze etapy.
  2. Normalny, Średni (ang. Normal): zielona, uśmiechnięta buźka. Określa łatwe etapy.
  3. Trudny (ang. Hard): żółta buźka o zaniepokojonym wyrazie twarzy. Określa bardziej wymagające etapy.
  4. Trudniejszy (ang. Harder): pomarańczowa buźka o zdenerwowanym wyrazie twarzy. Określa dosyć trudne etapy.
  5. Szalony (ang. Insane): wściekła, fioletowa buźka. Określa trudne etapy.
  6. Demon: czerwona buźka z zielonymi oczami, rogami i zaciśniętymi zębami. Określa najbardziej wymagające etapy.
  7. Auto: żółta buźka z niebieskimi, robotycznymi oczami i przecięciem na środku, prowadzącym od góry do dołu. Nie ma ust. Określa automatyczne etapy.
  8. N/A: szara buźka z czarnymi oczyma. Nie ma ust, tak jak ikona Auto. Określa nieocenione etapy.

Każdy domyślny etap posiada również swoją specjalną punktację w postaci gwiazdek:

  • Poziomy 1-12: 1-12 gwiazdek
  • Poziomy 13, 17 i 19: 10 gwiazdek
  • Poziomy 12, 15, 16 i 21: 12 gwiazdek

Stopnie trudności w etapach online Edytuj

Etapy online posiadają podobny system oceniania, jednakże nagroda w postaci gwiazdek jest inna. Istnieją również dwa specyficzne stopnie trudności: automatyczny i niezdefiniowany (N/A). Poniżej znajdują się oceny na podstawie gwiazdek:

  • Automatyczny (ang. Auto) - 1 gwiazdka
  • Łatwy (ang. Easy) - 2 gwiazdki
  • Normalny (ang. Normal) - 3 gwiazdki
  • Trudny (ang. Hard) - 4 i 5 gwiazdek
  • Trudniejszy (ang. Harder) - 6 i 7 gwiazdek
  • Szalony (ang. Insane) - 8 i 9 gwiazdek
  • Demon (ang. Demon) - 10 gwiazdek

Etapy z szarą buźką bez ust określają niezdefiniowany poziom trudności. RobTop nie wystawia stopnia trudności każdemu etapowi. Notę otrzymują zazwyczaj etapy o przyzwoitej jakości, szczególnie notę z gwiazdkami. Nota N/A jest przyznawana dla każdego poziomu, który został wysłany. Dopiero po odpowiedniej ilości ocen ulega on zmianie. Zdarza się, że niektóre plansze posiadają ustalony stopień trudności, lecz nie posiadają żadnych gwiazdek. Są to najczęściej niezauważone lub zdegradowane poziomy.

Przed wersją 2.0 użytkownicy wystawiali notę poprzez ustalenie stopnia trudności i ilości gwiazdek, jednakże prowadziło to do niezrównoważonego stopnia trudności i niesprawiedliwych nagród, przez co w wersji 2.0 zredukowano ocenianie do samych gwiazdek. Stopień trudności jest wystawiany przez RobTop'a po otrzymaniu odpowiednich opinii.

Oceny Demonów w Update 2.1/Geometry Dash World Edytuj

Demonrate

Oceny Demonów w Geometry Dash World.

Aktualizacja 2.1 oraz dodatkowe rozszerzenie posiadają dodatkowe oceny etapów o nocie Demon, które rozdzielają się na przyjęte w społeczności stopnie trudności:

  • Łatwy Demon (ang. Easy Demon) - fioletowa, śmiejąca się buźka z małymi rogami i zębami.
  • Średni Demon (ang. Medium Demon) - różowa, śmiejąca się buźka z nieco większymi rogami i większą ilością zębów.
  • Trudny Demon (ang. Hard Demon) - standardowa buźka Demona.
  • Szalony Demon (ang. Insane Demon) - wściekła buźka z dwoma parami rogów i złotymi oczami.
  • Ekstremalny Demon (ang. Extreme Demon) - bardzo wściekła buźka z trzema parami rogów i złotymi oczami.

Oceny te nie mają żadnego wpływu na wartość nagrody, jednakże służą one jako znacznik dla użytkowników, aby mogli oni wybrać odpowiednią dla nich trudność.

Ciekawostki Edytuj

  • Użytkownicy mogą tylko głosować na ustalenie stopnia trudności w nieoficjalnych etapach, lecz ostateczny werdykt należy do RobTopa. On może wystawić ostateczny stopień trudności i ilość gwiazdek.
  • Jeżeli RobTop zauważy, że plansze posiadają zbyt duże skróty lub są niesprawiedliwe, bądź ich jakość nie jest zbyt dobra, ma prawo i możliwość usunięcia gwiazdek z danego etapu.
  • Wersja 1.9 drastycznie zmieniła ocenianie oficjalnych etapów, co spowodowało jeden z głównych problemów: nierówne poziomy trudności. Przed wersją 1.6 nikt nie znał przykładu etapu o stopniu Demon, a dawniej nawet Can't Let Go posiadało stopień "Insane". Dlatego między innymi stare demony często są bardzo łatwe w porównaniu do demonów z wersji 1.9 i dalej.
  • RobTop planował udoskonalić ocenianie etapów w wersji 2.1, aby zmniejszyć przypadki nieodpowiedniego oceniania etapów. Obecnie nie wiadomo nic na ten temat, lecz być może miał on na myśli system oceniania Demonów.
  • Electroman Adventures od wersji 1.6 do 1.8 miał stopień trudnośći "Harder/Trudniejszy", lecz od wersji 1.9 ma Insane'a (Szaloną trudność).
  • Niebieska i pomarańczowa buźka była wzorowana na grach RobTopa z serii "Boomlings".
  • Obecnie nie istnieje żaden oficjalny poziom o wartości 13 gwiazdek. Wartość miała się ukazać w aktualizacji 2.1 jednak nie wprowadzono tej noty.
  • Istnieją tzw. moderatorzy, którzy mają dodatkowe uprawnienia do zaproponowania tymczasowej noty poziomu. Mogą oni również przekazać daną planszę RobTopowi.
  • Pomysł na utworzenie poziomu trudności "Demon" został zaczerpnięty z bardzo starej planszy pt. "Demon Park". Przed wydaniem wersji 1.3 była to jedna z najtrudniejszych popularnych map.
  • Buźki Demona i trudnego demona różnią się intensywnością koloru.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki