FANDOM

Sonic Wave
Sonicwave
Autor Cyclic (wysłane przez Sunix)
ID 26681070
Poziom trudności ExtremeDemon Extremalny Demon
Gwiazdki 10Star
Formy Kostka, Statek, Kula, Fala, UFO, Grawitacja, Prędkość, Dual, Wielkość
Sekwencje K, S, K, Ku, K, Ku, F, K, F, K, F
Autor utworu F-777
Muzyka Sonic Blaster
SonicBlaster
Data wydania 25 listopada 2016 r.
Status oceniony

Sonic Wave jest ekstremalnie trudnym demonem, który został stworzony przez Cyclica. Jest on uznawany za najtrudniejszy etap Nine Circles jaki kiedykolwiek wyszedł. Oryginalny etap został zweryfikowany przez Cyclica, lecz został on usunięty, gdy on przyznał się do hackowania. Reupload przez Cyrillica został zweryfikowany , ale za pomocą verify hacków, toteż ostatecznie został zdegradowany do poziomu Insane bez gwiazdek.

Etap jest bardzo długi (trwa równie dwie minuty) i znacznie trudniejszy od Bloodbath.

25 listopada 2016 r., Sunix stał się pierwszą osobą, która zdołała przejść Sonic Wave. Po nim przeszło go jeszcze kilka osób. Oceniona wersja znajduje się na jego koncie.

Historia Edytuj

W środku 2015 roku, kiedy Bloodbath było dopiero w fazie tworzenia i weryfikacji, Cyclic stworzył swój własny poziom, który miał być w tamtych czasach najtrudniejszym etapem w grze. Pierwotna wersja została stworzona w Update 1.9 i kolorystyka poziomu była jasnoniebieska. Montaż stworzony przez Cyclica był zlepkiem uciętych klipów (można to rozpoznać po pasku u góry ekranu), co zmniejszyło szanse otrzymania oceny, gdyż społeczność zaczęła podejrzewać go o nieuczciwe ukończenie poziomu. Krótko przed wydaniem wersji 2.0, Cyclic zaczął tworzyć nową wersję Sonic Wave, która była trudniejsza i jej kolorystyka była ciemnoniebieska. Dodał również więcej dekoracji, aby poziom wyglądał ładniej. Cyclic w tamtych czasach był znany jako "Enlil" i chciał, aby jego etap przebił trudnością Bloodbath, stąd zaczął budować nową wersję, która została wydana w przedziale 1.9 i 2.0. W tym czasie Riot zweryfikował Bloodbath i wybuchnął popularnością.

Fani Cyclica byli zaniepokojeni podejrzeniami o hackowanie i obawiali się, że legendarny poziom został zhackowany tylko po to, aby zdobyć najwyższą pozycję i przebić Bloodbath. Z czasem Cyclic coraz ciężej znosił oskarżenia i pomimo faktu, iż Sonic Wave wtedy było ocenione przez krótki czas, postanowił on zamienić poziom na przeróbkę poziomu Back On Track znaną też jako "Cyclic On Track". Poziom później zniknął, wraz z jego autorem, który krótko po wydaniu wersji 2.0 napisał na czacie, że przyznaje się do zhackowania Sonic Wave i kończy grać w GD (znany był wtedy jako Cyclical).

Pierwszą osobą, która dokonała znaczącego progresu (oprócz Riota później) był Mefewe, który później stworzył swoją własną wersję Sonic Wave z różnymi utrudnieniami w fali. Po dłuższym czasie docierał coraz dalej, lecz dokonał on nieszczęśliwego wypadku w 98%, co było wtedy najgorszą porażką w grze. Po tym coraz mniej było wiadomo o nim (oprócz weryfikacji remake - Sonic Wave Rebirth), aż ostatecznie przestał całkowicie grać w grę.

W międzyczasie Riot zainteresował się poziomem i postanowił go praktykować. Chciał naprawić reputację Cyclica, udowadniając, że etap nie jest niewykonalny. W 2016 roku osiągnął wiele dobrych wyników, w tym 39-100%. Po dłuższej przerwie postanowił ponownie podjąć próbę weryfikacji Sonic Wave, lecz niestety pod koniec 2016 roku rozbił się on w 96%, co było jedną z najgorszych porażek w tym etapie. Krótko przed tym Sunix był w trakcie praktykowania SW i krótko po porażce Riota zdołał on ukończyć poziom, wysyłając go na swój profil. Osoby takie jak Aurorus próbowały znaleźć hak na niego, podejrzewając go o oszustwa, jednakże nie było na to konkretnych dowodów. Sunix stał się pierwszą osobą, która zwyciężyła. Zwycięstwo Sunixa początkowo spowodowało kontrowersje związane z tym, iż Riot miał być osobą, która zdołała przejść owe wyzwanie, lecz z czasem on pogodził się z faktem i pogodził się z Sunixem. Obecnie poziom jest oceniony i widnieje na jego profilu.

Opis Edytuj

Etap, podobnie jak każdy, rozpoczyna się kostką z wieloma skokami, przeszkodami, pierścieniami i mylącymi blokami. Następnie dochodzi do nagłego skoku trudności i gracz musi wlatywać statkiem przez ciasne przejścia, w których towarzyszą kolce na słupach, portale grawitacyjne i pomniejszające oraz piły. Dalej gracz zamienia się w kostkę i musi odbić się o kilka pierścieni.

Dalszą częścią jet kula z powolną prędkością, którą gracz musi ostrożnie przeskakiwać, aby uniknąć wszelkich pułapek. Znajdują się tam również pierścienie oraz poziome platformy z kolcami po bokach, podobnie jak w Bloodbath. Przed pierwszą falą znajduje się krótki segment z podwójnymi kulami, którymi gracz musi przeskakiwać w odpowiednim momencie, aby uniknąć kolców. Są one szybkie, lecz pomniejszone.

Pierwsza fala wymaga błyskawicznego i ciągłego uderzania w klawisz, przez co jest ona niesamowicie trudna do przejścia. Podczas tego segmentu gracz napotyka ogromne ilości pił, kolców i portali. Dalej występują również krótkie segmenty z UFO i ze statkiem, w których gracz musi ostrożnie lecieć środkiem, aby nie wpaść w piły. Następny segment jest krótką kostką, w której gracz musi skakać z krótkich platform i spamować klawiszem, aby odbijać się o pierścienie. Tuż po tym następuje kolejna fala.

Druga fala również wymaga niesamowitej precyzji. Dochodzą również podwójne fale. Jest ona bardzo ciężka i wymaga również szybkiego klikania. Po niej gracz ponownie zamienia się w kostkę i musi przechodzić przez słupy, w których są "fałszywe bloki". Wymagają one zapamiętywania i mogą z łatwością wprowadzić w błąd.

Ostatnia fala również jest bardzo ciężka i nie różni się zbyt wiele od poprzedników. Nie istnieją tam duale, lecz gracz musi bardzo ostrożnie i precyzyjnie przelatywać przez małe szczeliny. Podczas tego segmentu częściej występują portale nadające normalną lub wolną prędkość. Na końcu znajduje się napis "GG", o który fala może się rozbić, jeżeli nie uniesie się jej w górę w odpowiednim momencie. Na końcu znajduje się podpis Cyclica i napis ,,Verified by Sunix GG =)".

Film Edytuj

In memory of Cyclic Geometry Dash Sonic Wave (Before the update) REUPLOAD READ THE DESCRIPTION

Stara wersja Cyclica

Sonic Wave (Cyclic’s Old Speedhacked Video)

Nowa/zaktualizowana wersja Cyclica

"Sonic Wave" 100% by Cyclic Live GD 2

"Sonic Wave" 100% by Cyclic Live GD 2.0

Obecna wersja Sunixa.

Rekordy Edytuj

Gracz Data ukończenia Liczba prób Film Najgorsza porażka
ItzSunix (weryfikacja) 25 listopada 2016 ok 35000 [1] 88%
Superex (100%) 15 grudnia 2016 ponad 13000 [2] 87%
BlassCFB (100%) 23 grudnia 2016 21541 [3] 90%
Acharne (100%) 5 stycznia 2017 53563 [4] 93%
NoctaFly (100%) 1 marca 2017 4951 [5] 98%
Kevtom (100%) 5 maja 2017 12544 [6] 76%
ChiefFlurry (100%) 29 kwietnia 2017 25074 [7] ???
DuaL KiKi (100%) 17 maja 2017 33075 [8] 49%
EndLevel (100%) 22 maja 2017 ok. 42000 [9] 94%
Rampage (100%) 15 czerwca 2017 18949 [10] 94%
DiamondSplash (100%) 15 czerwca 2017 24064 [11] 92%
Skullo (100%) 2 sierpnia 2017 10310 [12] ???
Flex (100%) 22 sierpnia 2017 ??? [13] ???

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy oryginalny Sonic Wave jeszcze istniał, nikt nie zdołał go przejść uczciwie. Najbliżej był Mefewe, który dotrwał do końcówki planszy, lecz przypadkowo rozbił się na 98%.
    • Ten błąd uznawany jest za najbardziej pechową porażkę w historii GD.
    • 19 listopada 2016r. Riot dotrwał do 96% planszy co jest jego nowym rekordem.
    • 13 stycznia 2017 roku Surv osiągnął 91%.
  • Gdy Cyclic przyznał się do hackowania, podmienił etap za przeróbkę Back On Track. Gdy usunął swoje konto, plansza zniknęła wraz z nim.
  • Obecnie kilka osób tworzy remake'i Sonic Wave. Jednym z najbardziej znanych jest Sonic Wave Infinity, który jest w trakcie weryfikacji przez Sunixa.
    • FunnyGame i Serponge tworzą swoją własną wersję, Sonic Wave Rebirth, którą weryfikuje Mefewe.
  • Istniała kiedyś łatwiejsza wersja Sonic Wave, która została uczciwie pokonana przez Cyclica. Był to trzeci stream planszy, podczas gdy w pierwszym wycinał on porażki, a za drugim razem użył hacków.
  • Mefewe dawniej był mało znany i nie był uznawany za doświadczonego gracza. Zasłynął głównie z 98% w Sonic Wave oraz remake'u, który współtworzy z Serponge i FunnyGame.
  • Nazwa "Alter" może nawiązywać do jednej z serii, którą posiada Serponge.
  • Aurorus kilkukrotnie informował graczy, iż Mefewe dalej weryfikuje poziom, jednakże ma on dużo obowiązków i zajmuje mu to dużo czasu.
  • Sunix, gracz który zweryfikował i udostępnił poziom, przeszedł go 9 razy. Np. raz aby dodać do poziomu nazwy graczy, którzy zdołali przejść poziom uczciwie.
  • DefThlow, brytyjski gracz na YouTube miał postęp 28-100 ale w wersji ultrabuffa przez Cyclica i siebie.
  • Sunix opublikował również InvisiWave, czyli przeźroczystą wersję Sonic Wave. Sam gameplay pozostał jednak niezmieniony.
  • Poziom znajduje się na 5. miejscu na Oficjalnej Liście Ekstremalnych i Szalenie Trudnych Demonów.
  • Riot, Cyclic oraz Sunix planują stworzyć sequel poziomu o nazwie "Cosmic Cyclone", który zostanie zweryfikowany przez Combined.

Sonic Wave Infinity jest udoskonalonym remake stworzonym przez Viprin. Dawniej był on w trakcie weryfikacji przez Riota, a obecnie przez Sunixa. 2 lipca 2017 roku utrudnił on poziom i stwierdził, że będzie on trudniejszy od Bloodlust.

Ze względu na brak chęci do gry, Riot postanowił oddać poziom Cyclic'owi do weryfikacji, a rozszerzoną wersją miał zająć się Aurorus. Jednak obecnie został oddany Sunixowi do weryfikacji

Sonic Wave Infinity
SonicWaveInfinity
Autor Cyclic (oryginał), Viprin, Riot, Wabbit, Aurorus (weryfikowany przez Sunixa)
ID --
Trudność ExtremeDemon Ekstremalny Demon (prawdopodobnie)
Gwiazdki 10Star (prawdopodobnie)
Autor utworu F-777
Muzyka Sonic Blaster
SonicBlaster
Data wydania Jeszcze nie wydano
Polecany? Jeszcze nie wydano

Opis Edytuj

Etap sam w sobie nie różni się zbyt mocno od oryginalnego Sonic Wave. Budowa w większości pozostaje ta sama poza drobnymi zmianami mającymi na celu zwiększyć poziom trudności. Obecna wersja oferuje więcej pułapek i mylących segmentów.

Stylistyka planszy również znacznie się zmienia. Plansza przybiera dużo ciemniejsze barwy z bardziej mrocznym klimatem. Oryginał posiadał jaskrawe kolory niebieskiego i błękitnego (przyciemnione trochę potem przez Cyclica), podczas gdy remake zawiera ciemne i mroczne kolory. Piły stały się ciemne, w tle bywają różne dekoracje (gwiazdy, ruchome tło, itd.). Napis "LET'S GO" został zastąpiony zwykłym tekstem z 2.0, zamiast napisu stworzonego z dekoracji. Podczas buffów w wersji Sunixa dodatkowo w końcowej rozsypance bloków, między którymi się odpowiednio przeskakuje i w ostatniej fali zostały dodane dwa ciemne pasy nad i pod graczem, które znacznie zasłaniają widoczność.

Końcówka etapu również się różni. Nick Cyclica został zastąpiony grupami pił, potem napis ,,Verified by Sunix", podczas gdy przed samą metą gracz może zauważyć podpisy Riota, Viprina oraz Cyclica i nicki wielu profesjonalnych graczy i twórców poziomów.

Nowa wersja poziomu posiada ogromne buffy, które czynią poziom trudniejszym od Yatagarasu. Wabbit i Aurorus przedłużyli etap, dodając około 30 sekund rozgrywki. Riot twierdzi, że SWI będzie posiadało trudność zbliżoną do Bloodlust. Jednak po buffach Sunixa poziom przekroczył trudnością Bloodlust.

Film Edytuj

Sonic Wave Infinity - FULL LEVEL by Riot, Viprin, and Cyclic (FROM RIOT'S STREAM)

Stara wersja poziomu

Sonic Wave Infinity V2

Sonic Wave Infinity V2

Obecna wersja poziomu

Ciekawostki Edytuj

  • Riot wolał, aby wersja Mefewe (Sonic Wave Rebirth) została oceniona zamiast jego.
  • Riot stwierdził, że postara się zweryfikować etap przed ukończeniem Yatagarasu, jednakże cel przejścia wcześniej wymienionego poziomu został przekazany Survowi. Finalnie Sonic Wave zostało zweryfikowane przez Sunixa, a Yatagarasu zweryfikował TrusTa.
  • Niektóre pomysły prawdopodobnie wzorowały się na The Hell Zone, m.in. efekt spadających gwiazd.
  • Wabbit i Aurorus stworzyli dłuższą wersję poziomu, czyniąc go jeszcze trudniejszym od Yatagarasu. Niestety fragment ten był zbyt trudny i najprawdopodobniej nie ukaże się w oryginale.
  • Aurorus twierdził, że zdołał przejść SWI, jednakże duża ilość osób podejrzewała go o automatyzację fragmentów fali, co było bardzo prawdopodobne.
  • 21 lipca 2017 roku Powerbomb ukończył wersję SWI sprzed buffów Sunixa. Nie została ona jednak, chociaż został odjęty od wczesnego superbuffa przez Gab’s i ma go na swoim koncie (ID 35648331).

Sonic Wave Rebirth
Sonicwaverebirth
Autor Cyclic (oryginał), FunnyGame, Serponge, Mefewe
ID --
Gwiazdki 10Star (prawdopodobnie)
Sekwencje K, S, K, Ku, K, Ku, F, K, F, K, F, K
Autor utworu F-777
Muzyka Sonic Blaster
SonicBlaster
Data wydania Jeszcze nie wydano
Polecany? Jeszcze nie wydano

Sonic Wave Rebirth (znany również jako Alter Sonic Wave/Sonic Wave 123) jest drugim znanym remake słynnego etapu, który jest tworzony przez FunnyGame i Serponge. Etap był w trakcie weryfikacji przez Mefewe, jednakże został porzucony, gdyż Mefewe stracił chęć do gry.

Opis Edytuj

Sonic Wave Rebirth jest drugim znanym remake, który ma na celu upodobnić etap do typowych poziomów z 2.0 wyposażonych specjalnymi efektami. Etap, w przeciwieństwie do Sonic Wave Infinity, posiada bardziej energiczne i błyszczące kolory.

Przed drugą falą można zauważyć napis "Sonic Wave". Na końcu etapu zamiast podpisu Cyclica znajduje się podpis Mefewe, lecz po nim znajdują się też podpisy innych twórców mapy (wraz z Cyclic).

Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo faktu, iż Mefewe nie gra już w GD, nie chciał oddać nikomu poziomu do weryfikacji. Jednym z prawdopodobnych powodów jest to, że pod koniec poziomu można zauważyć, iż Mefewe planował dedykować swoje największe osiągnięcie swojemu zmarłemu dziadkowi.

Film Edytuj

GD Sonic Wave Rebirth - 100% (with cuts)

GD Sonic Wave Rebirth - 100% (with cuts)