FANDOM

RobTop
Robert Topala.png
Imiona i nazwiska Robert Topala
Wiek 30
Narodowość Se.pngSzwecja
Wysłane etapy 2 (nieocenione, nie licząc oficjalnych)
Klan --
Znany z: Twórca Geometry Dash
Kanał na YT [1]
Liczba widzów Około 1,5 mln
Początek rozgrywki 1.0

Robert Nicholas Christian Topala, znany jako RobTop, żartobliwie jako RubRub i Zhenmuron na Newgrounds, jest szwedzkim deweloperem gier, który zajmuje się programowaniem, animacjami i tworzeniem muzyki na powyższym serwisie. Założył RobTop Games oraz stworzył następujące gry: Boomlings, Boomlings MatchUp, Memory Mastermind, Geometry Dash, Geometry Dash Lite  Geometry Dash Meltdown Geometry Dash World .

Twórczość Edytuj

  • Boomlings;
  • Boomlings MatchUp;
  • Memory Mastermind;
  • Geometry Dash;
  • Geometry Dash Lite;
  • Geometry Dash Meltdown;
  • Geometry Dash World.

BiografiaEdytuj

Pan Topala studiował inżynierię lądową i wodną. Gdy pierwszy raz spróbował pisania gier, czynił to z małą wiedzą o programowaniu. Określił swój pierwszy projekt, Bounce ball thingy (pol. rzecz [projekt] ze skaczącą kulką), jako, cytuję: "mały poboczny projekt, który mógł mnie sprowadzić do wydania małych pieniędzy." To właśnie doświadczenie w tworzeniu gier logicznych pomogło mu, gdy programował Geometry Dash przez więcej niż 4 miesiące, wraz z inspiracją, którą brał z platformówek w które grał, m.in. Super Mario Bros., lecz także nowsze tytuły na system operacyjny iOS, takie jak np. The Impossible Game, BIT.TRIP RUN! i Super Meat Boy. Robert Topala podziękował grupie fanów Geometry Dash za pomoc w sprawianiu, że gra staje się lepsza dzięki ich podpowiedziom. Możliwości modyfikowania i publikowania poziomów sprawiły, że gracze mieli możliwość dzielenia się swoim kreatywnymi pomysłami, tak jak pan Topala, który korzystał z tychże pomysłów i udostępniał w przypływach aktualizacji gry. Integracja Everyplay także pomogła w rozpowszechnianiu gry. Niedługo po tym Geometry Dash stał się światowym hitem, osiągając miliony pobrań na różnych platformach.

“Nie było konkretnego planu [dla Geometry Dash]. Gra zaczęła po prostu jako przykład, że kostka skacze i się rozbija. Z biegiem czasu zacząłem dodawać więcej funkcji i możliwości, aż gra nie wydawała mi się idealna."

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa RobTop powstała od 3 pierwszych liter imienia i nazwiska pana Topali.
  • RobTop sporadycznie odwiedza streamy znanych graczy i wysyła na nich spoilery do nadchodzących wersji.
  • Użytkownicy żartobliwie nazywają go RobTroll, gdy np. nada etapowi nieodpowiednią liczbę gwiazdek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki