Fingerdash
Trybpajaka.PNG
Poziom trudności Insane.png Szalony
Gwiazdki 12Star.png
Normal mode Ikona 74 Cube74.png
Practice mode kolor pomarańczowy (główny) Colour13.png
Formy Kostka, Pająk, Statek, Fala, Robot, Ufo, Grawitacja, Teleportacja, Wielkość, Prędkość
Sekwencje K, P, S, s, S, R, F,, f, F,, f, P,, f, u,, K
Autor utworu MDK
Muzyka Fingerbang
Fingerdash.oga
Poprzedni etap Deadlocked
Następny etap Theory of Everything 3 (?)

Fingerdash jest dwudziestym pierwszym oficjalnym etapem, który został wydany wraz z aktualizacją 2.1.

Nowości Edytuj

Etap wprowadza gracza w wiele nowych rzeczy: nowe tekstury (wulkaniczne podłoża, lawa, promienie laserowe) oraz cztery nowe pierścienie:

  • Dash orb - przytrzymanie klawisza powoduje uniesienie się kostki w kierunku linii, do której prowadzi.
  • Grawitacyjny dash orb - działa podobnie jak dash orb, lecz zmienia też grawitację.
  • Czerwony pierścień - wybija wyżej niż złoty pierścień.
  • Czarny pierścień - odbija gracza w przeciwny kierunek, nie zmieniając jego grawitacji.
  • Nowe przeszkody - od lawy, po skaczące ogniste kule i wirujące ogniste "węże". (Przeszkody te działają w taki sposób dzięki triggerom: Move i Rotate)

Oprócz nich istnieje również czerwona płyta, która wybija wyżej niż złota.

Kolejnymi nowościami są latające potwory oraz magmowe kule, które wyskakują z lawy. Pojawiają się również triggery, które podnoszą poziom lawy oraz takie, które tworzą wirujące przeszkody. Ukazuje się również specyficzny sposób na zdobycie Sekretnej Monety, polegający na zbieraniu malutkich pieniążków porozrzucanych po fragmencie planszy. Ostatnią nowością jest forma pająka, która działa podobnie jak kula, aczkolwiek przenosi się w sposób błyskawiczny.

Opis Edytuj

Gra rozpoczyna się długą, łatwą kostką. Trwa ona aż do 39%, gdzie rozpoczyna się forma pająka, także dość łatwa, choć może się okazać kłopotliwa, dla mniej doświadczonych graczy. Później, zmieniasz się w statek, gdzie musisz omijać wirujące kule ognia. Pod koniec tej sekwencji, należy przez chwilę latać prosto, pomiędzy wspomnianymi wcześniej kulami ognia. Po tym, przeobrażasz się w robota, z wirującymi "wężami". Następnie, poziom przyspiesza, i zamieniasz się w falę, z rozrzuconymi, małymi pieniążkami, które potrzebne są do zdobycia Sekretnej Monety. Po zakończeniu sekwencji, zmieniasz się w dość trudnego pająka, gdzie trzeba precyzyjnie klikać, ponieważ poziom jest wciąż przyspieszony. Segment kończy się małą falą. Następnie zmieniasz się w małe UFO, także całkiem proste. Ostatnią formą jest kostka, ze zwykłą prędkością.

Sekretne Monety Edytuj

  • Pierwsza znajduje się we fragmencie z pająkiem w 41%. Między dwoma słupami znajduje się niewielka dziura z pieniążkiem. Gracz musi szybko przeteleportować się na dół i w górę.
  • Druga jest w 55%, za dwiema wirującymi grupami ognistych kul. Za pomocą statku należy się wcisnąć pomiędzy nimi, co może być dosyć trudne dla niedoświadczonych graczy.
  • Ostatnia pojawia się w 79%, gdy gracz zdobędzie 10 małych pieniążków porozrzucanych po poprzednim fragmencie fali i mini-fali. Może ona się wydawać trudna do zdobycia, lecz po zapamiętaniu drogi staje się dosyć łatwym łupem.

Ciekawostki Edytuj

  • Podobnie jak w Clutterfunk bądź Cycles, fragment muzyki został ucięty, ponieważ nie pasował do poziomu.
  • RobTop uznał, że nazwa utworu wywołuje nieprzyjemne, dwuznaczne skojarzenia, stąd twórca zmienił kontekst owej gry słów ("Fingerdash"), aby brzmiała bardziej oczywiście (MDK miał na myśli "strzelanie z palców", twierdząc w opisie swojej muzyki "gdybyś mógł/mogła złożyć swoje palce jak jakąś broń").
  • Gdy nie przytrzyma się wystarczająco długo na pierwszym Dash orbie, pojawi się wskazówka.
  • Osiągnięcie za przejście poziomu w Practice mode ma taką samą nazwę co osiągnięcie za przejście go w trybie normalnym. (W Practice mode nie ma "!").
  • Na początku RobTop zapowiadał, że poziom będzie trochę trudniejszy od Hexagon Force i miał posiadać 13 gwiazdek. Jednak poziom ma 12 gwiazdek i jest dosyć łatwy.
  • Ponieważ poziom jest jeden, a w 2.1 wprowadzono wiele nowości, to wiele z nich nie zostało wykorzystane w tym poziomie, a zostały wprowadzone do dyspozycji graczy.
  • Jest to pierwszy oficjalny poziom od czasu wydania aktualizacji, wprowadzającej kulę, który jej nie posiada.
  • Jest to też jedyny oficjalny Insane, w którym nie należy ominąć żadnego jump/gravity ringa.

Film Edytuj

Geometry Dash – “Fingerdash” 100% Complete All Coins GuitarHeroStyles01:39

Geometry Dash – “Fingerdash” 100% Complete All Coins GuitarHeroStyles

Galeria Edytuj

Kulaognia.PNG

Tryb kuli ognia

FingerDashMoney1st1.jpg

Umiejscowienie pierwszej monety

CXxeyARWQAAfcS0.png

Rebus - rozwiązanie to Mario Donkey Kong (MDK) palec-finger wybuch-bang (fingerbang)

Więcej z Fandomu