FANDOM

Etapy Nine Circles są poziomami wzorowanymi na etapie stworzonym przez Zobrosa . Był to średnio-trudny Demon stworzony w wersji 1.9. Powstała masa plansz wzorowanych na tym etapie o różnym stopniu trudności, jednak większość z nich kwalifikuje się do poziomu trudności Demon

DziewiecKolek.jpg

Geneza Edytuj

W styczniu 2015 został wydany etap o nazwie Nine Circles autorstwa Zobrosa. Był to jego pierwszy oryginalny etap, lecz stwierdził, że "nie jest taki dobry".

Z czasem etap stał się popularny, dzięki czemu wyszły kolejne Demony wzorowane na nim.

Nazwa "Nine Circles" pochodzi od tego, iż etap Zobrosa składał się z dziewięciu segmentów i zawierał czerwone i pomarańczowe barwy, które mogły kojarzyć się z klimatem piekła. Nazwa "Nine Circles" najprawdopodobniej nawiązuje do dziewięciu kręgów piekła.

Do dziś ukazała się bardzo duża ilość remake'ów i etapów wzorowanych na Nine Circles. Część z nich zakwalifikowała się do "Featured Levels", w tym i etap, który zapoczątkował niejaki trend.

  • Po wydaniu wersji 2.0 moda na tworzenie tego typu poziomów zaczęła coraz bardziej zanikać, ponieważ RobTop zaprzestał oceniania i wystawiania gwiazdek etapom, które są klonami Nine Circles. Być może była to też prośba Zobrosa. Obecnie mała ilość tych etapów zostaje oceniana i gwiazdkowana, lecz trend zapisał się w historii i stał się częścią kultury społeczności Geometry Dash.

Nine Circles był uznawany za trudnego Demona, ale w wersji 2.0 ukazało sie wiele szalenie trudnych etapów i większość osób obecnie uznaje etap za średni Demon. Mimo to, część społeczności uznaje, że etap jest średnio-trudnym Demonem.

Budowa etapów Edytuj

Jak nazwa wskazuje, etapy składają się z dziewięciu segmentów. Plansze często używały bloków, dekoracji i pił z etapu Blast Processing. Etapy zazwyczaj składają się z następujących segmentów:

  • Pierwsza kostka: prosty segment z kostką, który posiada kolce oraz pierścienie, o które gracz musi się odbijać. Możliwe jest też występowanie sztucznych kolców. Etap zwykle zaczyna się w normalnej prędkości.
  • Druga kostka: często jest to rozsypanka bloków, które polegają na zapamiętywaniu. Część z nich jest prawdziwa, zaś niektóre są dekoracją. Możliwe są również pierścienie, o które gracz musi się odbić, bądź takie, które prowadzą prosto w pułapkę.
  • Pierwszy statek: posiada słupy ustawione pod skosem, które są zakończone kolcami. Górna i dolna część planszy składa się z pił. Segmenty te często wymagają dobrego wyczucia czasu, jak i precyzji. Segment ten często jest w podwójnej prędkości.
  • Kula: duże ilości "pagórków", które służą jako przeszkody oraz kolców, które należy omijać. Segment również posiada pierścienie i często jest w podwójnej prędkości.
  • Trzecia kostka: zazwyczaj jest to krótki moment na odpoczynek. Segment często jest automatyczny lub zawiera proste przeszkody, najczęściej w powolnej prędkości.
  • Fala: najtrudniejsza i jednocześnie najważniejsza część w etapach Nine Circles. Jest to segment składający się z wielu ukośnych wzniesień i przeszkód (m.in. piły, skośne bloki), pełen portali zmieniającymi prędkość oraz grawitację. Segmenty te są bardzo epileptyczne ze względu na migającą ziemię, której celem jest zdekoncentrowanie gracza lub wprowadzenie go w błąd poprzez tworzenie fałszywych dróg. Segment zazwyczaj rozpoczyna się w potrójnej prędkości i wymaga dużej precyzji oraz umiejętności szybkiego klikania w klawisz skoku.
  • Drugi statek: segment wymagający prostego latania i umiejętnego omijania przeszkód. Częste są tutaj portale grawitacyjne oraz pierścienie, które służą jako pułapki. Segment bywa również epileptyczny.
  • Czwarta kostka: Segment, który niekiedy posiada bugi, który składa się z przeszkód oraz pierścieni, które wprowadzają w błąd.
  • Ostatnia kostka: końcówka planszy, w której trudność stopniowo maleje. Przeszkody zazwyczaj są dosć proste i kostka zazwyczaj porusza się normalną prędkością. Częste są pułapki w postaci fałszywych i zanikających kolców. Zdarzają się być też małe ilości pierścieni. Po przejściu segmentu często znajduje się podpis gracza, dalej prowadząc do mety.

Segmenty w każdej planszy mogą się różnić, gdyż gracze często stosują inną kolejność lub dodają wszelkie urozmaicenia do etapów. Etapy Nine Circles często mają też więcej niż jeden segment z falą (zazwyczaj dwa). Czasami etap nie posiada niektórych elementów. Najważniejszy jest segment z falą. Efekt kolorów w tym segmencie jest nazywany ,,efektem Nine Circles"

Ciekawostki Edytuj

  • Niektóre etapy Nine Circles zostały usunięte lub ich nota została zmniejszona. Część z nich utraciła też swą wartość w gwiazdkach.
  • Najpopularniejszym klonem etapu jest Problematic, który kwalifikuje się jako łatwy Demon.
  • Niegdyś najtrudniejszym etapem NC był Sonic Wave (autorstwa Cyclic), jednakże został on usunięty przez samego autora po tym jak ogłosił swoim widzom, że użył oszustw do zweryfikowania etapu. Jednak w listopadzie 2016 roku jego kopia została zweryfikowana przez Sunixa, a po nim tylko kilka osób zdołały przejść etap.
  • Najłatwiejszymi etapami NC są Ultra Paracosm i Infinite Circles, które są uznawane za bardzo łatwe Demony.
  • Trzy najtrudniejsze poziomy NC to:
    1. Sonic Wave
    2. Bausha Vortex
    3. Down Bass
  • Pierwszym klonem poziomu Nine Circles jest Beautiful Eyes, jednakże poziom często jest pomijany ze względu na jego słabą jakość i niedopasowaną notę (3*, mimo że poziom kwalifikuje się jako Demon). Pierwszym klonem oznakowanym notą Demon jest poziom FairyDust.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki