FANDOM

DualPortalA.png

Portal aktywujący dual

DualPortalB.png

Portal dezaktywujący dual

Dual - forma, polegająca na rozdwojeniu gracza. Została dodana w Update 1.8 w poziomie Hexagon Force. Może zajść w każdej formie i składać się też z dwóch dowolnych form. Aby doszło do rozdwojenia, trzeba przejść przez trójkątny, pomarańczowożółty portal, a żeby ponownie stać się pojedynczy, trzeba przejść przez niebieski portal. Forma, która się odłączyła od gracza ma zamienione kolory np. jeśli gracz ma niebieski kolor główny i zielony kolor poboczny, to w odłączonej formie kolor zielony będzie główny, a niebieski poboczny. Na odłączoną formę nie działa też opcja śledzenia ruchów pionowych gracza, gdyż zawsze będzie śledzić główną formę. Dwie formy mają przeciwną grawitację, chyba że jedną z nich będzie kula lub pająk. Wtedy zmiana grawitacji kuli lub pająka nie będzie miała wpływu na drugą formę. Dzięki temu można zrobić sztuczkę, polegającą na tym, że dwie formy mają tę samą grawitację. Dwie formy sterowane są razem.

Rodzaje duali Edytuj

  • Symetryczne - formy są takie same i obie strony mają takie samo ułożenie przeszkód. Pojawiły się już w Hexagon Force razem z pierwszymi dualami. Nie są zbyt trudne, chyba że ich trudność będzie wynikała z przeszkód.
  • Asymetryczne - przeszkody po dwóch stronach są inne. Niektóre są mniej skomplikowane np. gdzie na jednej stronie jest przeszkoda, a na drugiej nie. Są też bardziej skomplikowane, gdzie po obydwu stronach są przeszkody, jednakże są inne. Wtedy trzeba się wyuczyć tego fragmentu na pamięć. Pojawiły się już w Hexagon Force.
  • Mieszane - typ asymetrycznego duala, w którym są inne formy po obu stronach. Wymagają bardzo dobrej pamięci, chyba że jest to dual kostki i robota. Zazwyczaj występują w Demonach, najczęściej cięższych. W teorii mogły powstać w Update 1.8, jednakże forma ta została spopularyzowana przez poziomy jak Ditched Machine z wersji 1.9. Najcięższe z nich pojawiają się w nadchodzących ekstremalnych Demonach, takich, jak Fusion Z i Blade of Justice.
  • Dla dwóch graczy - w przeciwieństwie do innych duali, tutaj dwiema formami steruje się osobnymi przyciskami. Można to przejść samodzielnie, gdzie potrzebna jest duża podzielność uwagi lub w dwóch graczy, gdzie jest łatwiej, jednak można pomylić formę, którą ma się sterować. Jednym z pierwszych tego typu duali jest dual z Horntail Cave, a obecnie najpopularniejszym takim poziomem jest Duelo Maestro.
  • Swingcopter - dual kuli lub pająka. Jedna z form znajduje się w wąskim tunelu wypełnionym niebieskimi pierścieniami, a druga podczas klikania może unosić się w powietrzu, zmieniając przy tym grawitację. Pierwszym poziomem zawierającym, te duale był Red World autorstwa SrGuillestera.
  • Specjalne - jedną z form jest kula lub pająk umieszczona/umieszczony w tunelu. Na dole i na górze tunelu znajdują się dezaktywujące i aktywujące triggery toggle, z opcją ,,Toggle trigger", działające po obydwu stronach na odwrót. Na pomysł ten wpadł FunnyGame, który wykorzystał go w poziomach takich, jak Lonely Travel lub Puzzle Trials oraz w swojej części w Yatagarasu.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze istnieje pewien bug, który sprawia, że czasami jedna z form jest niewidzialna i widzialny jest tylko jej ślad. Zdarza się to rzadko, ale może być dosyć irytujące.
  • Hexagon Force jest jedynym oficjalnym poziomem, w którym występują asymetryczne duale oraz inny dual, niż fala.
  • Portal teleportacji jest jedynym portalem manipulacyjnym, który działa osobno na obie formy w dualu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki