Death Moon
Deathmoon
Autor Caustic (drugie konto Funnygame)
ID 8660411
Trudność EasyDemon Łatwy Demon
Gwiazdki 10Star
Formy Kostka, Statek, Kula, Fala, Ufo, Grawitacja, Prędkość, Dual, Rozmiar, Lustro, Wielkość
Sekwencje K, S, K, K/K, F, K, S, Ku, U, F, K, U, K, S, F/F, F, S, F, K, S
Autor utworu SoundHolicK
Muzyka Death Moon
DeathMoon
Data wydania 2015 r.
Polecany? (Featured) Tak

Death Moon jest Demonem stworzonym przez Caustic (znany również jako Funnygame). Jest to bardzo długi poziom, trwający dwie i pół minuty. Poziom głównie przedstawia się w czerwonych i czarnych barwach. Generalnie uważany jest za łatwego Demona. 13 marca 2017 roku został zaktualizowany. Zostały zmienione kolory portali i dodana demoniczna buźka. Potem zostało to cofnięta, jednakże demoniczna buźka została.

Opis Edytuj

Death Moon jest jednym z najsławniejszych poziomów znanego twórcy, który pomimo ograniczeń w 1.9, posiada dużą ilość detali. Poziom sam w sobie jest dość łatwy, lecz jego długość czyni go Demonem, który może sprawić drobne trudności dla początkujących graczy.

Poziom rozpoczyna się kostką, którą należy skakać w rytm muzyki, następnie unosi się w powietrze i przemienia się w statek. Należy ostrożnie unikać cierni, a następnie pił oraz świecących bloków. Kolejnym fragmentem jest powolna, mała kostka, którą należy skakać odpowiednio po platformach. Zamienia się ona później w podwójną kostkę, którą należy uważnie skakać po pojedynczych blokach. Segment ten wymaga odrobiny zapamiętywania. Następny fragment jest prostą falą, która dalej przemienia się w mini falę, którą należy ostrożnie poruszać się między ciernistymi przeszkodami. Po tym następuje prosta kostka, która wymaga kilku łatwych skoków.

Dalej gracz przemienia się w statek, którym przelatuje przez krwawy deszcz z czerwonymi kulami, o które można się rozbić. Kula wymaga wykonania prostych skoków do portali, aby kontynuować. Gdy muzyka się rozkręca, gracz musi ostrożnie skakać ufo, aby nie uderzyć w żadną z przeszkód. Po nim przemienia się w falę, którą należy omijać srebrne piły, a następnie duże ilości srebrnych rombów. Po zwolnieniu rytmu, gracz zamienia się w dość prostą kostkę, która nie wymaga zbyt precyzyjnych skoków, następnie w krótką kulę z drobnymi skokami i następną łatwą kostką. Druga kula wymaga dość szybkiego klikania, aby przechodziła przez portale grawitacyjne. Następnym fragmentem jest mała kostka, w której zwyczajnie można przytrzymać klawisz skoku, prowadząca do segmentu z małym ufo i portalami grawitacyjnymi, w których należy ostrożnie skakać. Po tym gracz unosi się w powietrze i zamienia się w statek, który stanowi chwilę odpoczynku.

Po krótkiej przerwie następuje podwójna fala, która jest powolna, lecz korytarze są dość ciasne. Przechodząc przez portal usuwający klona, należy ostrożnie omijać cierniste przeszkody. Statek jest jednym z najtrudniejszych momentów, gdyż wymaga dość precyzyjnego latania tak, aby nie uderzyć w piłę lub w ściany. Dalej gracz zamienia się w falę, która jest szybsza niż poprzednio, lecz przeszkody są oddzielone bardziej od siebie. Po nim gracz zamienia się w statek i przechodzi przez tunel, w którym znajduje się kilka portali i przejście do mety. Pamiętaj, aby lecieć środkiem, aby uniknąć denerwującej porażki w 98-99%.

Ciekawostki Edytuj

  • Caustic jest kontem zapasowym Funnygame, co zostało przez niego potwierdzone. Z nieznanych przyczyn poziom znajduje się tam.
  • Duża ilość graczy uznaje Death Moon za najlepszy i najbardziej kreatywny poziom stworzony w wersji 1.9.
  • Istnieje poziom Reanimation autorstwa Terrona, który inspiruje się Death Moon.
  • Chińskie symbole, które pojawiają się w połowie i na końcu etapu, oznaczają "Death Moon".
  • Muzyka często była blokowana w grze ze względu na prawa autorskie, jednakże problem został zażegnany gdy SoundHolicK samodzielnie wysłał utwór na portal Newgrounds.
  • FunnyGame zaktualizował etap w marcu 2017 r., dodając drobne zmiany kosmetyczne. Najbardziej widocznymi zmianami są portale oraz pierścienie przemalowane na czerwono wraz z nowym logiem na końcu etapu (zamiast samego napisu "Death Moon" pojawia się również buźka demona z symbolami na czole).
  • Etap przekraczał limit bloków w wersji 1.9 i 2.0. FunnyGame wykorzystał lukę, która pozwalała ominąć limit poprzez kopiowanie bloków. Istnieją pogłoski, iż przesłał ten etap na konto Caustic, ponieważ za tamtych czasów złamanie limitu bloków skazywało twórcę na ryzyko zablokowania konta.
  • Mimo że poziom jest łatwym Demonem, to buźką na końcu (czarno-czerwona) przez społeczność GD są oznaczane poziomy niemożliwe.

Błędy Edytuj

  • W 4% da się przeskoczyć jedną z lewitujących pił bez odniesienia obrażeń.
  • Hitboxy kolców w mini-fali są odrobinę zbyt duże.
  • W środku etapu (kula) da się dosięgnąć pierwszego żółtego portalu z dolnej platformy, bez potrzeby przeniesienia się do góry.
  • Jeżeli gracz odwróci grawitację w tunelu z portalami form na końcu etapu, może on zakończyć go w formie odwróconej.