FANDOM

Cataclysm
Cataclysm
Autor Ggb0y
ID 3979721
Poziom trudności ExtremeDemon Ekstremalny Demon
Gwiazdki 10Star
Formy Kostka, Statek, Kula, Fala, Ufo, Robot (w końcowym etapie po aktualizacji)
Sekwencje K, F, K, S, F, Ku, U, S, K, Ku, U, Ku, S, K, S, F, R, S
Autor utworu Dimrain47
Muzyka At the Speed of Light
ATSOF
Data wydania 1. kwartał 2015 r.
Status Featured
Cataclysm jest szalenie trudnym/ekstremalnym Demonem stworzonym przez gracza Ggb0y. Powstał on w wersji 1.9 i jest dotychczas uznawany za jednego z najtrudniejszych zweryfikowanych Demonów w grze. Ggb0y zweryfikował planszę za pomocą hacków, przez co wiele użytkowników twierdziło, że etap jest niewykonalny bez użycia oszustw. Cyclic był pierwszą osobą, która pokonała Cataclysm. Następnymi byli GironDavid, Sandstorm oraz Riot. Po wydaniu wersji 2.0, Riot zaktualizował mapę utrudniając kilka segmentów i dodając monety, wysyłając poziom na konto Ggb0ya.

OpisEdytuj

Etap rozpoczyna się kostką z wieloma pierścieniami o które należy się szybko odbić, następnie gracz zamienia się w falę, którą musi przemieszczać się przez ciasne tunele. Po przejściu segmentu, pojawia się napis "CATACLYSM/GGB0Y" i kostka zamienia się w statek, który pędzi z potrójną prędkością przez dużą ilość portali grawitacyjnych i zmieniających wielkość. Następnie napotykany jest krótki segment z falą, który wymaga dużej precyzji oraz szybkiego uderzania w klawisz. W następnym fragmencie stajemy się kulą, która porusza się z podwójną prędkością. Gracz musi bardzo szybko klikać, aby odbijać się o pierścienie, uważając na różnorodne pułapki i kolce. Dalsza część jest wolniejsza, lecz gracz musi precyzyjnie skakać między platformami, przechodząc przez kolce. Dalszy fragment jest utrzymany w formie ufo, którym należy skakać do pobliskich portali, uważając na sporych rozmiarów piły. Dalej gracz musi lecieć prosto, aby przejść przez bardzo wąskie tunele. Dalszy ciąg jest mini-kostką, którą należy szybko skakać i odbijać się o pierścienie. Dalszy ciąg jest kulą, która jest pamięciówką. Segment z pozoru wydaje się być łatwiejszy niż reszta mapy, jednak migające i pojawiające się platformy mogą z łatwością zdekoncentrować gracza. Fragment ten wymaga dobrej pamięci i silnego skupienia. Po drodze gracz odbija się też o pierścienie. Dalsza część jest kolejnym statkiem, w którym gracz musi umiejętnie latać prosto. Tunele są bardzo wąskie i posiadają dodatkowe kolce. Statek w międzyczasie napotka też portal pomniejszający oraz powielający. Ostatni fragment jest falą o wolnej prędkości, którą należy przemieszczać się ostrożnie przez ciasne pomieszczenia. Po przejściu jej, gracz musi odbić się robotem o kilka pierścieni, zaś po tym wydarzeniu pojawi się podpis autora, napisy "U NEED TO REST" oraz "GG". Na samym końcu wyświetli się "sala chwał", w której wymienieni zostali gracze, którzy przeszli Cataclysm w sposób uczciwy, przeprosiny od autora za używanie hacków w starszej wersji planszy oraz podziękowania dla Riota za zweryfikowanie nowej wersji Cataclysm. Po tym etap się kończy.

Monety Edytuj

  • Pierwsza moneta znajduje się na początku etapu (3%). Należy odbić się o piąty błękitny pierścień, aby ją zdobyć. Wymagane jest dobre wyczucie czasu.
  • Druga moneta znajduje się w segmencie z prostym lataniem (70%). Po przejściu przez dual portal, gracz może ominąć tunele i przejść przez ścianę. Tam znajduje się ukryta moneta.
  • Ostatnia moneta znajduje się pod koniec etapu (około 85 - 86%). Gdy gracz odbija się robotem, musi odbić się o jeden z błękitnych pierścieni tak, aby dosięgnąć pieniążka. Wymagana jest również dobra precyzja.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwsza wersja Cataclysm została zhackowana przez Ggb0ya, zaś druga została zweryfikowana przez Riota. Autor etapu przeprosił graczy po wydaniu nowej wersji.
  • Pierwotna wersja była szalenie trudnym Demonem, lecz obecna jest trudniejsza i zahacza o granice ekstremalnego Demona.
  • Pomimo hacków, przejście mapy zajęło Ggb0y'owi 80088 prób.
  • Cataclysm jest uznawany za pierwszą część słynnej trylogii: pozostałe części to Bloodbath oraz Aftermath. Aftermath nie został oceniony ze względu na hacki, jednak plansza zostanie prawdopodobnie porzucona ze względu na nadchodzący Bloodlust.
    • Aftermath otrzymało ocenę dopiero po roku czasu i stała się ona ostatnią częścią trylogii. * Riot jest pierwszą osobą, która przeszła Cataclysm więcej niż jeden raz. Pokonał on etap trzykrotnie, przy czym podjął się ostatniego podejścia z powodu chęci zweryfikowania monet w najnowszej aktualizacji.
  • Ggb0y twierdził, że celem planszy było zdetronizowanie Ice Carbon Diablo X, który również jest uznawany za szalenie trudnego lub ekstremalnego Demona. Ostatecznie Cataclysm okazał się być trudniejszy, lecz w niedalekiej przyszłości został przebity przez Bloodbath. Jednak potem wydano wiele bardzo ciężkich Demonów, przez co Cataclysm obecnie jest na 34. miejscu na oficjalnej liście, a Bloodbath na 11.
  • Gracz o nicku Garomo zdołał przejść Cataclysm przed Mabby01, lecz nie pojawił się w "sali chwał" na końcu nowej wersji. Dopiero po aktualizacji gracze byli pewni, iż jego gra była uczciwa.
  • Gracz o nicku Renato 16 jest pierwszą osobą, która zdołała przejść etap na telefonie komórkowym. Była to stara wersja, jednakże film został wysłany po wydaniu aktualizacji. Możliwe jest to, iż posiadał on starą kopię planszy.
  • Dawniej przejście poziomu było niesamowitym wyczynem i dawało ogromną sławę graczowi. Obecnie poziom jest łatwiejszy od wielu poziomów i łącznie przeszło go nie licząc weryfikującego aż 205 osób. Niektórzy z nich nie mają nawet 100 subskrypcji na YouTube.

Film Edytuj

Geometry Dash - Cataclysm Coin Update - By Ggb0y (On Stream)02:10

Geometry Dash - Cataclysm Coin Update - By Ggb0y (On Stream)

Nowa wersja Cataclysm

Geometry Dash 206:46

Geometry Dash 2.0 (Demon) - CATACLYSM (Old Version) by GBOY LIVE! GuitarHeroStyles

Stara wersja Cataclysm.

Galeria Edytuj

Images

W innych językachEdytuj

EnglishEspañol